Service och garantier






 

Service och garantier

garanti
Service och garantier

Garantier för massagebadkar

Trygghetsgaranti, 120 dagars badgaranti.

Som kund har du 120 dagars rätt att pröva vår produkt med möjlighet att lämna tillbaka den i befintligt skick (detta gäller dock inte specialbeställda bad). Vi står ej för fraktkostnader, men förutom handpenningen på 10% får du dina pengar tillbaka om du är missnöjd med produkten.

Materialgaranti i tio år för sanitetsakrylbadkar.

Materialgaranti i fem år för vattenpumpar.

Materialgaranti i tre år på all teknisk utrustning i massagebadkaren.

Garantitiden räknas från inköpsdatumet och skall styrkas med kvitto.
Garantin gäller inom Norden och förutsätter att produkten har installerats enligt skriftliga anvisningar och använts endast för privat bruk.
Materialgarantin innebär att Crystal Bad AB ersätter felaktig del eller komponent med en ny. Kunden svarar själv för fraktkostnader, ev. andra kostnader samt undersöknings- och reparationskostnader. För fel som uppstår inom två år efter inköpsdatum tillämpas full garanti reglerad enligt konsumentköplagens bestämmelser.

Våra garantier omfattar inte fel som uppkommit till följd av olyckshändelse, åverkan eller obehörigt ingrepp. Anmärkningar mot fel ska göras omedelbart efter det att felet upptäckts, annars förloras rätten till garanti.

Badkaret måste vara tilllgängligt för service vid reklamationer. Det åligger köparen att se till att karet är åtkomligt för serviceman. Måste kakel eller annat demonteras för service står köparen ansvarig för demontering och återställande. Tid för serviceman att göra karet åtkomligt innefattas inte av garantin och debiteras enligt gängse taxa. All reklamation skall göras direkt till Crystal Bad AB i Hisings Kärra.

Garantier och service Cal Spas

Som generalagent för Cal Spas lagerhåller vi de vanligaste reservdelarna. Vårt mål är att erbjuda kunderna ett bekymmersfritt badande.

Garantier för spabad

Trygghetsgaranti, 120 dagars bytesrätt.

Upp till 120 dagar efter leverans har du möjlighet att byta ditt spabad till en annan modell för prisskillnaden mellan baden samt 10% för lager och övriga omkostnader.

Öppet köp!

Vår målsättning är att du som kund blir nöjd med ditt spabad. Vi erbjuder dig därför öppet köp i 7 dagar efter leverans. Du får pengarna tillbaka, minus 10% för lager och övriga omkostnader om du skulle vara missnöjd.

Crystal Bad AB ger följande garantier:


Garantierna skiljer sig mellan dom olika serierna.

Materialgaranti i sju år på vissa värmare.

Materialgaranti i tio år på akryl.

Materialgaranti i tre år på vattenpumpar.

Materialgaranti i tre år på all teknisk utrustning.

Materialgaranti i ett år på lock och kuddar.

Garantitiden räknas från inköpsdatumet och skall styrkas med kvitto.
Garantin gäller inom Norden och förutsätter att produkten har installerats enligt skriftliga anvisningar och använts för privat bruk.
Materialgarantin innebär att Crystal Bad AB ersätter felaktig del eller komponent med en ny. Kunden svarar själv för fraktkostnader, ev. andra kostnader samt undersöknings- och reparationskostnader. För fel som uppstår inom två år efter inköpsdatum tillämpas full garanti reglerad enligt Konsumentköplagens bestämmelser.

Våra garantier omfattar inte fel som uppkommit till följd av olyckshändelse, åverkan eller obehörigt ingrepp. Anmärkningar mot fel ska göras omedelbart efter det att felet upptäckts, annars förloras rätten till garanti.

Badkaret måste vara tilllgängligt för service vid reklamationer. Det åligger köparen att se till att karet är åtkomligt för serviceman. Måste kakel eller annat demonteras för service står köparen ansvarig för demontering och återställande. Tid för serviceman att göra karet åtkomligt innefattas inte av garantin och debiteras enligt gängse taxa. All reklamation skall göras direkt till Crystal Bad AB i Hisings Kärra.

E-post: info@crystalbad.se

Hemsida:
www.crystalbad.se
www.calspas.com